Alle Storys
Folgen
Keine Story von People's China mehr verpassen.

People's China

People’s China: Learning practical Chinese and E-payments in China with KYO TALK

Beijing, China (ots)

How do modern Chinese urban residents pay their utility bills? Most remember using prepaid electricity meter cards for years. Technology advances have brought profound changes to Chinese lifestyles. This episode of KYO TALK focuses on the topic of e-payments.

One day, KYOSEI, a Japanese resident who has lived in China for years, found his house lost electricity because his prepaid power account ran out. His wife usually handled such things, but her absence forced him to figure it out himself. Jing thought he would have to go somewhere to refill the prepaid account, but was pleasantly surprised to discover that he could do it with his mobile phone. It was quite convenient.

In recent years, Jing has been deeply impressed by China's online payment convenience. With a cell phone, one can now hail a cab, shop, pay for parking fees and tuitions, and schedule a doctor's appointment. Here's what Jing had to say about e-payments.

Pressekontakt:

Guo Ran Tel.: 0086-18511857630
E-mail: 1289514537@qq.com
Facebook: https://www.facebook.com/peoplechina/videos/848809689241375/

Cookie Einstellungen

Diese Website nutzt Cookies. Hier können Sie auswählen, welche Cookies Sie zulassen möchten. Weitere Details finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.

Details anzeigen

Notwendig

Diese Cookies sind für die Funktionalität der Website unerlässlich und können daher nicht deaktiviert werden.

Komfort

Diese Cookies erleichtern Ihnen die Bedienung unserer Seiten, beispielsweise durch Speicherung bestimmter Voreinstellungen zur Seitenansicht, die Sie getroffen haben.

Statistik

Diese Cookies erfassen Daten für Statistiken und Analysen in anonymisierter Form und ohne Personenbezug. Mit Ihrer Zustimmung helfen Sie uns, die Qualität unserer Seiten fortlaufend zu verbessern.

Marketing

Diese Cookies werden von uns oder unseren Werbepartnern eingesetzt, um Nutzerverhalten zu analysieren, unsere Seiten zu optimieren und ggf. personalisierte Angebote und Werbung anzeigen zu können.