sunrise rafforza la sua posizione su scala internazionale - Nuova alleanza paneuropea nel settore della telefonia mobile
Zurigo (ots)
Nove gestori independenti di telefonia mobile, leader in Europa, hanno annunciato oggi la fondazione di una nuova alleanza. In una prima fase, utenti privati e commerciali potranno beneficiare di servizi vocali e di servizi dati ampliati a livello europeo. Oltre a sunrise, i membri di fondazione sono Amena (Spagna), O2 (Germania, Gran Bretagna e Irlanda), ONE (Austria), Pannon GSM (Ungheria), Telenor Mobil (Norvegia) e Wind (Italia).
La nuova alleanza di telefonia mobile costituita ieri a Monaco di Baviera conta oltre 40 milioni di clienti e inizialmente sarà attiva su tutti i mercati dei Paesi di fondazione. L'alleanza mira sia all'introduzione rapida di prodotti e servizi innovativi nei vari Paesi, sia alla collaborazione nei settori di tecnologia, acquisti e vendite.
"Grazie alla nuova partnership i nostri clienti potranno avvalersi della gamma di servizi in modo comodo e semplice anche all'estero. L'alleanza di telefonia mobile, che consente di mettere a disposizione degli utenti europei offerte competitive, rappresenta inoltre una piattaforma ideale per clienti commerciali grandi e multinazionali", ha precisato Gert Rieder, COO del reparto Mobile di sunrise, in occasione della sottoscrizione del contratto.
Accesso semplice e pratico ai servizi all'estero
Nell'ambito dell'evoluzione di tale alleanza è prevista l'espansione ad altre regioni di importanza fondamentale, in cui i clienti potranno beneficiare come sempre dei servizi, anche trovandosi lontani da casa. I membri dell'alleanza soddisfano in questo modo l'esigenza degli utenti di disporre anche all'estero di prodotti altamente qualitativi in maniera semplice e pratica.
Sulle reti dei partner dell'alleanza, i clienti beneficeranno sin dall'inizio di servizi introdotti in modo differenziato, come ad esempio l'accesso GPRS e MMS continuo. Ma anche il semplice accesso alla propria mailbox mediante i numeri di selezione breve o il servizio di assistenza clienti offerto nella lingua del cliente dal proprio gestore rappresentano una novità su misura dei clienti. Un'ulteriore innovazione è rappresentata dall'alleanza nel settore dei servizi prepagati: i clienti di tali servizi potranno infatti ricaricare il loro credito di conversazione anche all'estero, in modo rapido e semplice.
I clienti commerciali potranno beneficiare soprattutto dell'introduzione di prezzi e prodotti competitivi che consentiranno loro di accedere in modo più semplice e trasparente ai servizi offerti all'interno dell'intera rete dei partner. Affinché i clienti possano riconoscere facilmente anche oltre i propri confini nazionali i partner dell'alleanza di telefonia mobile e i relativi servizi, le offerte future saranno inoltre contraddistinte da un marchio unico.
sunrise
sunrise è il marchio commerciale di TDC Switzerland AG, azienda di telecomunicazioni nata dalla fusione di diAx e sunrise. TDC Group detiene il 100% del capitale azionario di TDC Switzerland AG. sunrise propone alla sua clientela servizi di telecomunicazioni d'avanguardia per quanto riguarda telefonia fissa, mobile e soluzioni Internet. La rete mobile di sunrise, che permette di raggiungere il 97% della popolazione in Svizzera, dispone dell'infrastruttura GSM dualband più moderna del Paese. Con i suoi oltre 7000 km di lunghezza, la rete a fibre ottiche ad alta capacità di sunrise propone servizi di ottima qualità a livello nazionale. Attualmente, i dipendenti di sunrise sono circa 2500.
Amena
Amena is amember of Auna Group, the leading alternative telecom operator in Spain. Amena has more than 7.5 million customers and a market share of 21%. In the first two quarters of the year, Amena achieved 770,000 net adds, 42% of the market. Amena reported total revenues for year 2002 of 2.193 million euros. Amena is also leader in innovation being the first mobile operator in Spain to launch GPRS and MMS services, location-based and music services among others.
Fernando Castro Izuzquiza Press Director email: fernando.castro@amena.es phone: + 34 656 155 213
mmO2
mmO2 has 100% ownership of mobile network operators in three companies - the UK, Germany and Ireland - as well as leading mobile Internet portal business. All of these businesses are branded as O2. Additionally, the company has operations on the Isle of Man (Manx Telecom) and owns O2 Airwave - an advanced, digital emergency communications service.
mmO2 was the first company in the world to launch and rollout a commercial GPRS (or 2.5G) network and has secured third generation mobile telephony ("3G") licences in the UK, Ireland and Germany. mmO2 has 18.7 million customers and some 11,750 employees and reported revenues for the year ended 31 March 2003 of £4.874 billion. Data represented 18.2% of total service revenues in the 12 months ending 30 June 2003.
mmO2 plc David Nicholas Head of Media Relations david.nicholas@o2.com t: +44 (0) 771 575 9176
Simon Gordon Press Relations Manager simon.gordon@o2.com t: +44 (0)771 007 0698
mmO2 press office: 01753 628402.
All mmO2 Group news releases can be accessed at our web site: www.mmo2.com
One
In October 1998, the communications company, ONE, launched Austria's only nation-wide GSM-1800 mobile telephony network. Besides mobile telephony, ONE also offers the Internet product i-ONE and the fixed-line solution f-ONE. At the end of June 2003, ONE had about 1,400 employees and more than 1.6 million customers (1.37 million mobile, 145,000 fixed line and 150,000 Internet customers). Turnover in 2002 amounted to ¤619.7 million. ONE has a network covering 98% of the population. ONE is the only mobile telephony operator to offer GPRS and HSCSD (ONE High Speed) in Austria. To date, ONE has invested ¤1.65 billion; ¤99 million in 2002. ONE (ONE GmbH) is owned by the German E.ON (50.10%), Telenor in Norway (17.45%), Orange (17.45%) and TDC in Denmark (15%).
Cindy Naegeli-du Pont Head of Corporate Communications Tel +43 699 1699 3400 cindy.naegeli-dupont@one.at
Pannon GSM
The Hungarian number two operator Pannon GSM has been operating in the Hungarian mobile market since November 1993. As of 2001, Telenor Mobile became its sole share holder. As of Q2 2003, the number of employees is 1558, serving 2.715 million subscribers. Pannon GSM's network is accessible in 99 % of the territory in Hungary.
György Felkai Director of Communications GyFelkai@PGSM.HU T: +36 20 930 2000
Telenor Mobil
Telenor Mobil is the leading supplier of mobile services in Norway. The company offers services in three mobile networks, and holds a UMTS license in Norway. Telenor Mobil offers a broad spectrum of advanced mobile services, ranging from m-commerce solutions to multimedia services (MMS) and data services GPRS/HSCSD).
As of Q2 2003, Telenor Mobil has 2.3 million customers, equivalent to 58% of the Norwegian market. The mobile penetration in Norway is approximately 88%. By the end of Q2 2003, the company had GSM roaming agreements with 200 mobile operators in 106 countries. The number of employees as of June 30 is 1326.
Sigurd Sandvin Head of Information sigurd.sandvin@telenor.com T: +47 905 21 100
Wind
WIND Telecomunicazioni SpA has instigated radical changes in the services on offer Italy and in the way it is marketed, with the aim of establishing new market standards: the integration of telephone services, the development of the Internet, a global response to the communications needs of people and businesses.
The Wind Group's brands focus on specific types of service: the "Wind" trademark is applied to mobile and convergent services, the "Infostrada" brand to fixed-line telephony, whilst "Libero" is the brand used for the Group's Internet services, and itNet supplies ad hoc Internet services and content for corporate customers. Wind was the first to launch MMS and the video over GPRS handsets.
WIND was the first in Italy to launch a trading on line service via WAP. New technologies such as WAP and GPRS, and the future i-modeTM and UMTS make a substantial contribution to the creation of new services and applications. Wind offers a particularly wide range of data transmission and Internet services, capable of satisfying the needs of all segments of the corporate market.
In February 2001, WIND became the first alternative operator of fixed-line telephony in Italy to provide access to local loop unbundling, offering the possibility to make fixed-line calls without the need to pay line rental. WIND was the first Italian operator, in May 2002, to launch Number Portability.
The Wind Group has chalked up other firsts: from its over 18,000 km of optical fiber backbone and 2,300 km of metropolitan area networks in over 30 cities, to Italy's leading portal with 600 million page views a month. The Company also boasts a widespread and innovative mobile network with about 6,000 base transmission stations. Overseas coverage is provided by numerous roaming agreements. At June 30, 2003, Wind boasted a total of 30.6 million customers, including 7.5 million fixed-line customers (of which 3.3 million active), 9.2 million mobile users and 13,9 million Internet subscribers.
Gianni Di Giovanni Responsabile Comunicazione con i Media Media Communication Director Via C.G.Viola, 48 - 00148 Roma Tel +39 06 8311 4546 Fax +39 06 8311 5153 Via Lorenteggio , 257 - Milano Tel +39 02 3011 5416 Fax +39 02 3011 5455 gianni.digiovanni@mail.wind.it
www.wind.it www.libero.it
Contatto:
sunrise Media-Hotline
TDC Switzerland AG
Thurgauerstrasse 60
Caso postale 8322
8050 Zurigo
Tél. 0800'333'000
Fax 0800'333'001
E-Mail: media@sunrise.net
Internet: http://www.sunrise.ch